Kendama proefkonijn

Twee jaar geleden was ik bij een vriend in Flensburg (Duitsland) op visite en zijn dochtertje Lilly liet mij haar nieuwste speelgoed zien. In eerste instantie ‘thinking putty’. Ik ben direct verbaasd over de diverse mogelijkheden van putty. Na al haar verschillende putty’s te hebben gezien ben ik helemaal lyrisch over dit bijzondere speelgoed. In dit artikel geef ik een korte inzage in de manier waarop ik webmarketing projecten inricht.

Per toeval uitgevonden

Thinking putty is een product dat ergens in de 2e wereld oorlog door techneuten was ontwikkeld ter vervanging van rubber. Dit bleek echter niet te werken. Jaren later werd het patent gekocht en inmiddels ligt het in de speelgoedwinkels.

Wat is er zo bijzonder aan? Lees het hier

Kendama’s zijn helemaal in

Lilly was blij met al die aandacht en toen ik haar vroeg of ze nog ander leuk speelgoed had verdween ze in haar kamer. Ze kwam niet veel later terug met in haar handen een vreemde houten stokje met daaraan een touw en een bal. ‘Dit is helemaal een rage, elke kind op mijn school heeft een kendama’ aldus Lilly. Vervolgens deed ze me een aantal basis tricks voor en legde ze mij uit welke verschillende soorten kendama’s er bestonden. Opnieuw werd mijn interesse gewekt. Je kunt de kendama wellicht vergelijken met een jojo; een behendigheidsspel waar je wel veel voor moet oefenen om mooie moves te kunnen maken.

Moraal van het verhaal

Al webmarketeer werk ik dus veel voor externe opdrachtgevers maar met net zo veel plezier sleutel ik aan mijn eigen projecten. Dit geeft mij veel vrijheid en de kennis die ik in mijn eigen speeltuin vergaar kan ik eenvoudig voor anderen inzetten met de ervaring van succes. In mijn visie moet je als kleine ondernemer open staan voor innovaties maar stapsgewijs ontwikkelen. Vanuit succes opschalen.

Hoe werk ik nu in de praktijk aan webmarketing projecten?

Ik heb gewoon erg vaak gave ideeën en door mijn aanhoudende nieuwsgierigheid kom ik vaak nieuwe producten tegen of ontdek ik conceptuele mogelijkheden.

  1. Als het goed aansluit bij mijn persoonlijkheid en ik op basis van zoektermonderzoek een beeld krijg van het potentieel dan kan het zijn dat ik een proeflokaal optuig;
  2. Ik reserveer een domeinnaam, installeer CMS en webshopfunctionaliteit;
  3. Ik publiceer de eerste SEO pagina’s en maak een kleine hoeveelheid producten aan;
  4. Ik neem contact op met een leverancier in Nederland die binnen 2 dagen kan leveren;
  5. Vervolgens push ik mijn site via diverse websites met een goede DA en PA en publiceer via social media en een direct e-mailing op de doelgroep
  6. En dan? Dan wacht ik af als een jager voor zijn val. Ik wacht een aantal weken of maanden en bekijk het totale verkeer en het verkeer specifiek naar mijn website zich ontwikkelt;
  7. Als ik mogelijkheden zie en de eerste bestellingen stromen binnen dan schaal ik op;
  8. Ik breid mijn assortiment uit met een aantal A merken en ik zoek een goedkope producent in Azië. Heel soms ontwikkel ik een eigen merk.
  9. En verder .. ik leg het je graag persoonlijk uit tijdens een gesprek bij jou op kantoor. Bel mij via 026 44 30 117 of stuur mij een bericht.

Zondag kreeg ik een eerste bestelling binnen via een basisschool. De directeur had 21 kendama’s nodig voor haar onderwijsteam. Omdat ik nog geen voorraad had moest ik snel schakelen en direct kendama’s ingekocht. Nu zie ik jullie denken: ‘WTF is een kendama?’.

Koop ze op kendamashop.nl. De kendama die ik op dit moment op voorraad heb heeft een subtiele rubber coating op de bal waardoor hij iets meer grip heeft en dus gemakkelijker op de cup blijft liggen.

Was dit het Lilly?

Nee, er was nog een populair product; de squeeshy. Een stukje foam dat je in kunt knijpen en dan altijd weer zijn oorspronkelijke vorm terug krijgt; een varken, paard, wekkerradio of tuinkabouter. Daar vond ik niets aan; ik had het mis. Van de bovenstaande 3 rages was dit degene die in 2018 een grote hit werd in Nederland :)

Tja, ik zat er naast. Maar dan terug naar het begin. Ik zie het nut er niet van in en zo’n squeesy sluit dus niet aan bij mijn persoonlijkheid. Putty is gewoon extreem bijzonder. Feitelijk in functie vergelijkbaar met een squeeshy (in knijpen, stress relief) maar een squeeshy is niet meer dan een vormpje zonder extra bijzondere eigenschappen. Putty heeft echt verbazende eigenschappen. Wel veel duurder dan een squeeshy.

Een kendama vergt veel oefening en is dus .. ta ta .. goed voor de vorming, van geest en lichaam. Het is een echt behendigheidsspel. Omdat het niet heel erg gemakkelijk is om leuke tricks te doen is de drempel iets hoger. Knijpen in foam kan natuurlijk iedereen.

FirstOnline. is specialist in webmarketing projecten

Wij werken met een team van specialisten. Vormgevers, ontwikkelaars, schrijvers, en webmarketing experts. Samen met jou op weg naar meer tevreden bezoekers en klanten.

Ons webmarketeers ontwikkelen websites die gevonden worden waarna het aantrekkelijke uiterlijk en de verleidelijke inhoud van kijkers kopers maakt. Online rendement .. dat is toch wat jij wilt?

FirstOnline. werkt met overzichtelijke webmarketing pakketten. Wij zijn hiermee uniek in Arnhem. Wij specificeren zeer nauwkeurig ons werk. Je weet daardoor dus altijd precies waar je in investeert. In normaal en begrijpelijk Nederlands: wij vinden het belangrijk dat jij snapt wat wij doen.

PS: Je hoeft niet ziek te zijn om te verbeteren!

About Remo Natali

Remo Natali is 100% webmarketeer van de eerste orde. Met veel enthousiasme inspireert hij bij de inzet van internet als marketinginstrument. Online First met First Online.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

1 + twee =