SEO

Search Engine Optimisation (hierna SEO) is voor veel websites noodzakelijk zodat de website vindbaar is binnen zoekmachines. Het is een combinatie van technisch en operationeel werk en met name het genereren van SEO content is erg arbeidsintensief.

SEO werkzaamheden kunnen opgedeeld worden in 2 deelgebieden:

  1. onpage SEO
  2. offpage SEO

Google geeft inzage in zoekopdrachten zoals deze door bezoekers worden ingevoerd. U moet slim gebruik van deze informatie bij het invullen van uw website. SEO is geen magie maar gewoon een zaak van planmatig en gestructureerd werken. De middelen zijn er. Gebruik ze.

Google criteria

Google beoordeelt websites op zeer veel criteria. Hieronder som ik de meest voor de hand liggende en begrijpelijke variabelen. Er is diverse software beschikbaar waarmee u dit kunt controleren en beheren.

Bekijk de belangrijkste 8 criteria

  • titels,
  • zoekwoorden,
  • beschrijvingen,
  • url’s,
  • namen van afbeeldingen,
  • namen van links,
  • toelichtingen op afbeeldingen,
  • zoekwoord dichtheid,
  • zoekwoord uniciteit,
  • zoekwoord relevantie,
  • H1 en H2 tags aan titels in de tekst,
  • verhouding tekst tot html code,
  • snelheid van laden,
  • technische fouten,
  • dode links binnen de inhoud,
  • locatie van uw site,
  • domeinnaam extensie
  • domeinnaam bewoording,
  • concurrerende inhoud,
  • beoordeling van uw site door derden,
  • inkomende links,
  • beschikbaarheid van een sitemap,
  • dwelltime
  • bouncerate
  • engagement via sociale media
  • en nog minimaal 150 andere criteria

Al deze kenmerken zijn van invloed op uw pagerank; een mix van criteria met elk een eigen waarde. Wilt u het weten? Ik kan me voorstellen dat u besluit om uw aandacht te geven aan uw eigen vakgebied en SEO geheel of gedeeltelijk neer legt bij specialisten.

FirstOnline. heeft daarom webmaster pakketten ontwikkeld. Er is een pakket voor elke ondernemer.

Webmaster Pakketten

Waarom is het zo belangrijk om aan SEO te werken

Omdat u niet de enige leverancier bent in u markt en bezoekers nu eenmaal Google gebruiken om nieuwe leveranciers te vinden. Het regelmatig publiceren van goede content is voor Google een criterium bij de bepaling van uw score.

Wie schrijft die blijft!

Wie schrijft die blijft is een citaat uit de verkoop. Verkopers die (orders) schrijven mogen blijven. Verkopers die tijdens het verkoop gesprek noteren en vastleggen wat de prospect belangrijk vindt maken een goede indruk en geven aan dat ze de prospect belangrijk vinden. Een verkoper die schrijft tijdens het gesprek schrijft vaak ook de order op. Zo denkt Google er ook over. Als u schrijft weet Google dat u betrokken bent bij uw website; dat u het goed wilt doen en dat wordt beloond.

De Janse Baggen Bend schreef er een liedje over in 1982