domeinnaamonderzoek-seo-zoektermonderzoek

Domeinnaam onderzoek

De keuze voor een domeinnaam voor jouw nieuwe website is een belangrijke keuze. De ervaring leert dat de domeinnaam een grote invloed heeft op de vindbaarheid. Dan ben je geneigd om jouw belangrijkste zoekterm ook in de URL terug te laten komen. Wat zijn nou de voor- en nadelen van een specifieke domeinnaam en wat is domeinnaamonderzoek?

  1. Een productspecifieke domeinnaam rankt in de basis erg snel. Zo hebben wij de domeinnaam rainbowloom.nl vastgelegd. Rainbow Loom is een merk en ten aanzien van loombandjes en loombords het meest bekende en vrijwel enige merk dat bij de consument bekend is. Wij kwamen erachter dat deze domeinnaam was vrijgevallen en hebben hem direct geclaimd. Er wordt maandelijks ongeveer 590 keer gezocht op Rainbow Loom; een interessante domeinnaam dus voor slechts €12 per jaar.
  2. Een zeer specifieke domeinnaam kan op lange termijn een probleem geven. Denk bij voorbeeld aan Specsavers die gehoorapparaten gaat verkopen. Totaal onlogisch dus vanuit de naam geredeneerd. Daarom moet je altijd rekening houden met je toekomst plannen.
  3. Echter, het optuigen van diverse websites naar elke domeinnaam toe is een zeer omvangrijk werk en geeft op termijn problemen in de beheersbaarheid. Denk bijvoorbeeld aan de gigantische operatie van Coolblue die ooit groot is geworden met de URL PDAShop.nl en daarnaast op die leest is verder gegaan. Op een gegeven moment hadden ze meer dan 100 unieke domeinnamen en websites onder beheer hetgeen administratief een ramp werd.

Domeinnaamonderzoek? Overleg het even!

Wij kennen de bezwaren als geen ander. Neem daarom gewoon vrijblijvend contact met ons op via telefoon (026 44 30 117) of e-mail.

About Remo Natali

Remo Natali is 100% webmarketeer van de eerste orde. Met veel enthousiasme inspireert hij bij de inzet van internet als marketinginstrument. Online First met First Online.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

vijf × vijf =