Graanhoeve 17, 6846JA ARNHEM
06 200 17 111
info@firstonline.nl

Horizontale SEO

horizontale seo

Dit bericht is een samenvatting van een artikel dat ik vanochtend las waarbij ik mijn twijfels deel over de betrouwbaarheid van zogenaamde keyword tools.

Keyword tools zijn online hulpmiddelen waarmee SEO-specialisten zoeken naar zoektermen met zoekvolume. Vervolgens maakt een specialist in overleg met de opdrachtgever een selectie van de zoektermen of zoektermcombinaties en schrijft en publiceert hij teksten die antwoord zouden moeten geven op een zoekopdracht.

Een aantal uren per maand schrijf ik zelf SEO-teksten voor Hijink Advocaten die ik met name publiceer via de website letselschadeadvocaat.nl en sociale media. De laatste maanden leg ik het accent op het hoofdbegrip whiplash waar heel veel zoekvolume op ligt. De meeste SEO-specialisten schrijven short tail en long tail teksten. Ik zal dit proberen uit te leggen:

Short tail: whiplash advocaat
Long tail: whiplash advocaat Arnhem

Wat is horizontale SEO. Horizontale SEO houdt in dat je teksten schrijft die zich specifieker richten op een vraag binnen de gewenste termen:

  • Wat kost een whiplash advocaat?
  • Moet ik bij een whiplash een advocaat inschakelen?
  • Hoeveel smartengeld kan ik claimen als slachtoffer van een whiplash?
  • Wie bepaalt of ik een whiplash heb?

Door teksten te schrijven die specifiek invulling geven aan deze lange vorm van zoekopdrachten kun je hoog gekwalificeerd zoekverkeer trekken met een te verwachten hoge conversie.

Klanten in zicht …

Lees het volledige artikel hier

Andere interessante artikelen t.a.v. SEO:

  1. Gratis SERP checker, op welke positie staat mijn bericht?
  2. Vragende zoekopdrachten geven antwoord1
  3. Website rapport aanvragen bij FirstOnline.