Graanhoeve 17, 6846JA ARNHEM
06 200 17 111
info@firstonline.nl

Blog

positie in google

Op welke positie in Google staat mijn website?

Ja, op welke positie in Google staat mijn site, dat is vraag die elke webmaster wilt weten. In eerdere artikelen schreef ik over de 2 peilers van online aanwezigheid: Traffic en Conversie. Traffic en conversie zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Zonder de een heb je niets aan de ander. Traffic staat voor alle verkeer naar…
Lees meer

Wat is Google Fred Update

Wat is de Google Fred update?

Deze vraag werd mij afgelopen week gesteld door een van mijn klanten en in dit artikel probeer ik antwoord te geven op de vraag ‘wat is de Google Fred update?’ Deze maand is de SEO gemeenschap redelijk in paniek aansluitend op wijzigingen in positionering en het verlies aan verkeer als gevolg van een mogelijke aanpassing…
Lees meer

Wat is Page Authority

Page authority (PA) is de waarde die een zoekmachine toekent aan een individuele webpagina. Verwar dit niet met domain authority (DA). Dat is de waarde die een zoekmachine toekent aan een website of domein als geheel. De positie van een individuele webpagina of blogbericht binnen de organische, dus onbetaalde, zoekresultaten is sterk afhankelijk van de…
Lees meer

Bannerformaten

Als je gebruik wilt maken van affiliate marketing dan zul je ook web banners moeten aanleveren. Banners zijn een soort mini advertenties die gebruikt worden door online uitgevers (publishers). Ze zijn er in 10-tallen maten maar wat zijn nou de belangrijkste, meest populaire bannermaten. In 2014 was,  volgens onderzoek van het IAB,  een fikse stijging…
Lees meer

wetenschap van overtuigen

Wetenschap van Overtuigen

Deze geanimeerde video, wetenschap van overtuigen, beschrijft de 6 universele principes van Overtuigen; wetenschappelijk bewezen om de effectiviteit te verhogen zoals beschreven in Cialdini’s baanbrekend boek ‘Invloed’. Deze video is ontwikkeld door Robert Cialdini en Steve Martin. Video: Wetenschap van Overtuigen Over Robert Cialdini Dr. Robert Cialdini, Professor Emeritus in de Psychology en Marketing, heeft…
Lees meer

Arnhemse meisjes

Het verhaal van de Arnhemse meisjes dateert van 1829 toen bakker Hagdorn rond de geboorte van zijn dochter (een Arnhems meisje) het allereerste Arnhemse meisje bakte. Op zoek naar iets dat het goed zou doen op feesten en partijen, bakte hij een koekje van fijn gerezen gistdeeg, in de vorm had van een miniatuur schoenzool.…
Lees meer

Geanimeerd vs. statisch

Welk type banner is geschikt voor uw onderneming? Statisch vs. geanimeerd. In oktober 2015 heeft IAB, een online marketeer, zijn excuses aangeboden aan adverteerders. Zij openden de brief met: ‘Wij hebben het verknald. Wij hebben de uitwerking van schreeuwende online banners niet geanalyseerd’. In dit artikel, statische vs. geanimeerde banners, beschrijf ik de resultaten van…
Lees meer

Meer blauw op straat

Affiliate Marketing is een methode om bezoekers naar uw website te trekken. In dit artikel geef ik uitleg over deze online marketing strategie. Parkeerboetes uitschrijven Daar lopen ze dan, de agenten van de parkeercontrole. Dag in dag uit struinen ze door de straten rondom het centrum, op zoek naar voertuigen waarvan het parkeertegoed niet tijdig…
Lees meer

De banaan

Natuurlijk wil je weten waarom bananen het zo goed doen want je hebt er net op geklikt! Bananen zijn heerlijk, smaken altijd goed en zijn een bron van mineralen, vitaminen en energie. Met bananen kun je scoren. Wil je weten waarom ook jij bananen moet plaatsen op jouw website? Je bent dus benieuwd naar het verhaal…
Lees meer

5 alternatieven voor MailChimp

Mailchimp vs. Mailerlite

Woods Kinderkleding vroeg ons om haar e-mailmarketingcampagnes te verbeteren. In dit artikel beschrijf ik onze zoektocht en geef ik een beschrijving van de afweging MailChimp vs. MailerLite   Hoe mailde Woods in het verleden? E-mailberichten werden via een e-mailapplicatie verstuurd die door ons was ontwikkeld. De applicatie verstuurde mail vanaf de server waarop ook de…
Lees meer