Contact Form 7 conversie meten in Google Analytics

Met de Contact Form 7 plug-in kun je in WordPress heel gemakkelijk en snel formulieren aanmaken die je vervolgens kunt tonen binnen je website. Contact Form 7 is de meest gebruikte plug-in voor dit doel maar  functioneel erg beperkt; in zijn eenvoud zit de kracht.

Formulieren zijn een belangrijk conversiedoel voor een website. Via Google Analytics kun je conversiedoelen aanmaken en meten. Hierdoor krijg je een beeld van de conversiepercentages en kun je maatregelen nemen als de conversie beneden een bepaald niveau blijft.

Ingevulde formulieren meten

In dit artikel beschrijf ik hoe je in minder dan drie minuten met behulp van Google Analytics kunt meten hoeveel ingevulde formulieren er via de Contact Form 7 plug-in zijn verstuurd.

  1. Stap 1: maak een bedankpagina;
  2. Stap 2: koppel via Contact Form 7 de bedankpagina aan het formulier;
  3. Stap 3: stel de bedankpagina in als doel in Google Analytics.

In onderstaande video wordt laat ik dit zien voor deze pagina.

Ingevulde formulieren meten via Google Analytics
Ingevulde formulieren meten via Google Analytics

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

1 × drie =