Vandaag heb ik de nieuwe template en SEO-teksten ten behoeve van installatiebureau Krelo te Arnhem opgeleverd. De belangrijkste verbetering was de verwijdering van het corrupte WordPress thema want als Google een bezoeker waarschuwt dan wordt de kraan dichtgedraaid.
Piet Korf kwam bij mij met de vraag of ik hem kon helpen aan meer bezoekers op zijn website. Na een korte kennismaking heb ik zijn website geanalyseerd en kwam ik erachter dat er nooit iets was gedaan aan SEO. Zo ontbraken belangrijke pagina’s – teksten die inhaken op veel gebruikte en relevante zoektermen.
Daarnaast waren de al gepubliceerde pagina’s en berichten niet voorzien van de noodzakelijke paginatitel en paginabeschrijving (metatags). Tot slot was de site vormgegeven met behulp van een verouderd en corrupt thema was waardoor de website Krelo.nl een waarschuwing genereerde wanneer iemand de onderneming via Google zocht. Genoeg redenen dus om deze installatie eens grondig aan te pakken.
Corrupt WordPress thema
Ik heb Piet voorgesteld om:
- Zoektermenonderzoek uit te voeren;
- Koppeling website aan Google Analytics
- Opschonen en installeren van essentiële plug-ins.
- Bestaande teksten inhoudelijke te corrigeren en ervoor te zorgen dat de SEO-stoplichtjes op groen staan;
- de menu-indeling aan te passen;
- merken pagina’s te schrijven en te publiceren: mogelijke klanten zoeken heel vaak op merknaam in combinatie met de naam van de woonplaats, als ik een Arnhem woon zit ik niet te wachten op een ketelinstallateur uit Utrecht;
- verwijdering van het bestaande, verouderde en corrupte WordPress thema;
- opmaak en inrichting van een nieuw thema op basis van de nieuwe WordPress editor;
- een SERP-nulmeting uit te voeren bij publicatie
- 3 maanden later te evalueren en vervolgstappen te bepalen.
Vandaag hebben we het nieuwe thema gepubliceerd en de SERP-nulmeting uitgevoerd. De eerste bevinding is dat Krelo ten aanzien van de belangrijkste zoektermcombinatie – loodgieter Arnhem – niet in de top 100 staat. Over 3 maanden bekijken we de eerste resultaten en zal ik met Piet Korf overleg hebben over de ontwikkelingen en eventuele aanvullende te schrijven teksten of de inzet van aanvullende marketingmiddelen waaronder bijvoorbeeld publicatie via sociale media.
Ik ben benieuwd.
Ten aanzien van de vormgeving hebben we vanwege het budget geen aanpassingen gedaan. We hebben alleen een technische werkend thema gerealiseerd ter vervanging van een corrupt thema. Wij zijn als webdeveloper en marketeer redelijk pragmatisch en functioneel ingesteld.
Gratis SERP-nulmeting
Wil jij ook door ons een objectieve nulmeting laten uitvoeren? Mail me dan via info@firstonline.nl. Wij hebben hiervoor de middelen en de eerste meting is gratis.