Graanhoeve 17, 6846JA ARNHEM
06 200 17 111
info@firstonline.nl

Een geweldige verkoopster

Op zoek naar cappuccino ontmoet ik een geweldige verkoopster!

Als je aankomt met de boot op Naxos dan staan daar altijd enkele eigenaren van pensions, campings of appartementjes. In eerste instantie sprak mij Maria aan en enkele meters verder een hele prettige vrouw. Ze vertelde over haar studio’s in Procopios, met zwembad en prijs een beetje duurder dan camping, aldus. Ze overhandigt me een folder en het ziet er netjes uit maar ik wil vooralsnog naar de camping. Ik vertel haar dat ik wellicht later die week, als Petra komt, bij haar aan kom.

We met, at the harbor

Vanochtend maak ik een lange wandeling op zoek naar de Spar, die veel voordeliger is en een breder aanbod heeft dan de minimarket naast de camping. Ik wil cappuccino, spaghetti (aglio e olio) en een lekkere rosé. In de supermarkt wordt ik heel zachtaardig aangesproken door een vrouw met een mondmasker. Ik denk dat ze wat wil zeggen van mijn blote gezicht maar ze vraagt of ik haar herken. ‘We met at the harbor.‘ Ik moet meteen denken aan die legendarische scene in Le Grand Blue waar Rosanna Arquette haar tegenspeler voor het eerst aanspreekt (‘We just met’, ‘Where?’, ‘At the lake.’

Wow, ik ben verbaast, een dag of 5 geleden sprak ze me aan en ze herkent me in de supermarkt. Ze vraagt of ik al iets gevonden heb en ik vertel haar dat het me goed bevalt op de camping, de rust, daar en op het strand. Ze weet nog dat Petra ook komt en vertelt dat het erg hard blijft waaien de komende dagen, dat de appartementjes mooi afgeschermd liggen en het zwembad vrij van de wind. Dat het strand iets lager ook rustig is op dit moment. Ik vraag om prijsinformatie (koopsignaal) en ze geeft me twee scherpe prijzen.

Ze was enorm rustig en vriendelijk, stelde vragen en presenteert, scherp analytisch. Het windargument is echt wel een dingetje. Ik weet dat ze gelijk heeft en ga morgen bij haar langs:

Wat een goede verkoopster. Daar kan ik veel van leren!

    PS: Je hoeft niet ziek te zijn om te verbeteren!

    NS
    De slogan op haar folder: ‘Tans will fade, memories last forever.‘ Mooi.

    NNS
    Ik had de folder nog in mijn tasje. Ik laat hem zien, ze lacht. Ik geef haar een compliment.

    NNNS
    Ze vroeg niet actief om een opdracht maar sprak me wel direct aan. Dit zelfde kun je doen met websites. Probeer op elke pagina een ‘call to action‘ te plaatsen. Dat kan een simpel, direct te kiezen telefoonnummer zijn of een kort formulier. Tegenwoordig werkt ook de chatfunctie erg goed zoals ik die bijvoorbeeld voor EASportmakelaar heb aangezet. Ik zit momenteel op een eiland op zoek naar het een en ander en aanvragen stel ik gemakkelijk en snel via bijvoorbeeld de Messenger functie.

    NNNNS
    Antwoord heb ik nog niet gehad. Dat is lokaal een minpunt maar aan ons om het beter te doen.