Wetenschap van Overtuigen

Deze geanimeerde video, wetenschap van overtuigen, beschrijft de 6 universele principes van Overtuigen; wetenschappelijk bewezen om de effectiviteit te verhogen zoals beschreven in Cialdini’s baanbrekend boek ‘Invloed’. Deze video is ontwikkeld door Robert Cialdini en Steve Martin.

Video: Wetenschap van Overtuigen

Over Robert Cialdini

wetenschap van overtuigenDr. Robert Cialdini, Professor Emeritus in de Psychology en Marketing, heeft zijn volledige carriere onderzoek gedaan naar de wetenschap van beinvloeden. Hij wordt internationaal geroemd als expert op het gebied van overtuiging, voldoen en onderhandeling.

Zijn boek ‘Influence: Sience & Practice and Influence: The Psychology of Persuansion, zijn het resultaat van 10 tallen jaren van kwalitatief onderzoek naar hoe mensen reageren op aanvragen. Het boek is 3 miljoen keer verkocht en is in 30 talen gepubliceerd.

Bovenstaande video is gemaakt door Tinopolis .

En hoe overtuig jij?

  1. Geef iets weg. Bijvoorbeeld een handleiding of checklist of iets lekkers aan de balie
  2. Toon aan dat de beschikbaarheid van een product of dienst schaars is
  3. Wordt lid van QShops.org of een andere bekende consumenten organisatie of vakgroep
  4. Ben consistent, bijvoorbeeld niet ‘u’ en ‘je’ door elkaar gebruiken
  5. Bewijs dat het goed is met klant beoordelingen; First Online – handelsnaam van Amadeos – scoort hoger dan een 8. Wat vindt u?

Bewaren

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

3 × twee =