Doot get

Iedereen kent de slogan ‘just do it’ van, uh, wat was het ook al weer. Wat niemand weet is dat, nu schiet het me weer te binnen, Nike, zich  ruim 30 jaar geleden, heeft laten inspireren door mijn vriendengroep. Ik zal dit wellicht ongeloofwaardige verhaal hieronder kort toelichten.

Dit verhaal gaat over Frank. Hij had als eerste vriend in onze groep, op een voor ons jonge leeftijd (17), zijn eerste vriendinnetje versierd (zo noemden wij dat indertijd); op de kermis. De kermis is in Swalmen het moment om je te laten zien aan al het schoons uit ons eigen dorp of de nabijgelegen gehuchten.

Nu moet je weten dat wij Limburgers met veel plezier enkele jaren achterlopen en mijn vriendengroep al helemaal. Wij hielden ons specifiek, enkel en alleen, ja dus uitsluitend bezig met sport, sport en sport. Meisjes, uhhh?

Doe duis nieks!

kermis-liefde-actie-marketing

En toen was daar de dag waarvan wij wisten dat hij ooit komen zou. Frank (alleen wij kennen zijn naam) had dus sjans en afgesproken met zijn eerste vriendinnetje, onder de boeksbal. De rest van de groep wat heimelijk stinkend jaloers, hoewel zwaantje niet bepaald de hoofdprijs had gewonnen op de jaarlijkse miss Swalmen verkiezing. Sterker nog, ze kwam uit Beesel dus in Swalmen mocht zijn helemaal niet meedoen. En wat dan toch, gewonnen had ze nooit.

Knock-out bie de boeksbal

Aangezien de kermis 4 dagen duurt zag Frank dus kans om 4 keer af te spreken bie de boeksbal. De laatste dag kwam er helaas, en maar goed ook, een deuk in deze prille liefde. Met de opmerking doe duis nieks*  werd Frank knock-out geslagen. Op dat moment is bij ons in de groep het nu al  wereldberoemde ‘Doot get’ ontstaan. Tot op de dag van vandaag, en nog ver in de toekomst, scanderen wij bij een dreigend verlies uit volle borst het legendarische doot get; ongeacht de op dat moment geldende normen van enig fatsoen.

*vrij vertaalt als ‘je doet niets’

Wat is nu de moraal van dit verhaal?

Lijkt mij knap eenvoudig. Je moet ondernemen! Jouw publiek verwacht dat van je. Mensen willen bezig gehouden, of juist niet, maar in ieder geval op een fijne manier. Doot get is ons credo. Wij helpen je graag om online actie te ondernemen. Als webdesigner, –developer of –marketeer.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

zes + 4 =