Ziet u al sterretjes in Google?

Google wil haar gebruikers de best mogelijke suggesties presenteren. Een belangrijk criterium is inkomende links. Het aanzien van inkomende links is van invloed op de waardering die Google aan uw site toekent en dus op de positie van uw website binnen de organische, niet betaalde zoekresultaten. Een link vanuit een goed geschreven artikel via een betrouwbare bron heeft meer waarde dan een vermelding op een dubieuze linkpagina samen met nog 148 andere links. In dit artikel bespreek ik de sterretjes in Google.

Wat vinden uw gebruikers van uw bedrijf?

Google heeft de waardering van uw pagina door gebruikers meegenomen in het zoekalgoritme. Het is dus belangrijk dat u gebruikers actief vraagt om een beoordeling en dat u er alles aan doet om ervoor te zorgen dat die goed is. Google beloont dit met een extra visueel kenmerk in de output van de zoekresultaten. Dat ziet er als volgt uit:

Dit visuele accent binnen de Google output zorgt ervoor dat uw link meer opvalt dan die van uw concurrenten zonder sterretjes waardoor het aantal kliks naar uw website om hoog schiet. Opvallen binnen de zoekresultaten is interessant. Regel 1 in marketing: zorg dat je gezien wordt.

Hoe krijgt u sterretjes in Google?

First Online. helpt u bij het opzetten van een campagne met als doel zo snel mogelijk sterretjes in Google te laten verschijnen. Onze programmeurs hebben de kennis en ervaring om dit te doen. Wilt u ook sterretjes zien en uw concurrentie verslaan?

Ja, ik wil meer kliks

 

About Remo Natali

Remo Natali is 100% webmarketeer van de eerste orde. Met veel enthousiasme inspireert hij bij de inzet van internet als marketinginstrument. Online First met First Online.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

13 − zeven =