Sociale marketing

Sociale marketing via Facebook, LinkedIn en Twitter

Met 1 bericht naar 400 fans bereikt u 40.000 mensen in uw doelgroep!

Deze vorm van marketing omvat het actief aanspreken van uw bestaande doelgroep waarbij een hefboomeffect wordt gerealiseerd omdat uw doelgroep automatisch informatie doorgeeft binnen zijn of haar eigen netwerk. Dat gebeurt tegenwoordig via Facebook, Instagram, LinkedIn en Twitter. Maar onderschat ook zeker niet de kanalen Pinterest en Tumblr. ‘Tumblr’ hoor ik u denken? Sinds Facebook wordt bevolkt door 40’ers bestaat de kans dat jongere generaties overstappen op Instagram, Snapchat en Tumblr; het nieuwe Facebook.

Uw doelgroep omvat alle bestaande klanten, leveranciers, fans en iedereen die geïnteresseerd is in uw onderneming, product, merk of persoon en de activiteiten die daar bij horen.

Wat is jouw favoriete kanaal?

Ik zelf ben pas sinds 2017 actief op Instagram. Ik heb mij geabonneerd op diverse publishers en het valt mij op dat ik binnen 1 maand verkocht was. Waar ik voorheen een fanatiek Facebook gebruiker was op zoek naar boeiende informatie merk ik dat ik met name voor mijn hobby’s veel liever mijn toevlucht neem tot Instagram. Als ik het heel kort mag samenvatten dan is bij Facebook de tekst primair en daarna de foto terwijl Instagram 100% werkt vanuit een foto en pas na een actie wordt informatie getoond mits die ingevoerd is door de publisher.

Hoe kun je dit nu zakelijk inzetten?

Veel werk voor vormgevers maar er zijn ook online tools beschikbaar om te komen tot een verleidelijke infographic. Ook als je B2B werkt kun je interessante foto’s maken. Wij gebruiken daarvoor de term infograpic.